//Forever Imperfect
"Hati Yang Bersih"

Tuesday 25 June 2013 @ 01:05 | 0 Comment [s]


InsyaAllah mudah – mudahan apa yang tangan ini coretkan merupakan coretan hati yang Allah cetuskan untuk peringatan buat diri dan sahabat-sahabat.Sekadar perkongsian..dan nasihat buat diri sendiri yang dhaif ini.
Menjaga Hati..ya..orang senang cakap “jaga hati”..tapi bila kita sebut macam tu adakah kita terfikir apa itu maksud “jaga hati”?..nak jaga hati tak semudah kita menyebutnya..”jaga hati”.Hati yang bersih lahir dari jiwa yang tunduk , luluh , patuh , dan taat kepada Tuannya.Macam tu ke hati kita?..Allah..jauh lagi diri ni..Nak jaga hati,kita kena kuat.kuat dalam bermujahadah.dan juga jaga akhlak.hiasi diri dengan akhlak yang baik dan menyenangkan..titipkan dalam doa kita “ya Allah , hiasilah diri ini dengan akhlak RasulMu”...ya..jaga akhlak kita..jauhi akhlak yang kasar,tak sopan,dan berlebih lebihan.
Antara faktor lain ialah siapa sahabat kita.tapi tunggu dulu ... tanya diri kita terlebih dahulu..siapa kita kepada org lain/kawan-kawan/sahabat kita.. Nak dapat sahabat yang baik,kita kena jadi baik dulu...jangan mengeluh bila kita rasa kita tak jumpa sahabat yang baik untuk kita.mungkin dia tak ada kt situ.sabarlah...nanti akan jumpa juga bila dia ada di situ.klau dia tak ada kt situ,bermakna dia ada kt tempat lain.=) faham x?..fikir-fikirkan ye..
Tak salah jika kita cemburu .. tapi kena bertempat.Jika cemburu tu membawa kebaikan pada diri kita , insyaAllah akan buat diri kita terinspirasi untuk jadi lebih baik..xpe..Kita bukan nak buat jahat kt dia.kita bukan nak benci dia kan?jangan mudah terpengaruh dgn syaitan..syaitan tu licik ye sahabat..bersihkan hati kita..yang penting jangan buat baik sebab nak org puji , sebab nak org pandang.Tak boleh macam tu.Tak baik.Kalau hati kita macam tu,bimbang itu penyebab kita cemburukan kebaikan org lain sebab kita nak dapat pandangan org lain.Baiki Hati.Setting-setting niat.Renovate balik hati.




Older Post | Newer Post
The Disclaimer

Assalamualaikum guys nama saya Nur Lisa Hanis Handri .Mix.15.Kl,Joho,Taiping,Perak,And belanda . Twitter:HanisSaZizA .Facebook :https://www.facebook.com/nurlisahanis Abdul


Navigations!

Diary About Stuff Site


The Credits!

Template by : Hanis Hanis
Basecode by : Hanis
Full Edited : Hanis

Best View at GOOGLE CHROME!