//Forever Imperfect
"Kawan" je ke....

Tuesday 25 June 2013 @ 01:02 | 0 Comment [s]

Bismillah..
Coretan ini hanya sekadar ruangan untuk muhasabah diri..InsyaAllah sekadar perkongsian dari saya buat diri sendiri dan juga sahabat..

Ya Allah..di saat ini aku terfikir..
apakah pandangan Engkau terhadapku..
Aku keliru..
keliru dengan situasi kami..
Adakah kami benar..
IKHTILAT..
THIQAH..
Allah..rasa bersalah hati ini..
hati cuba membenarkan dengan berkata..
"kami hanya kawan"..jika benar kawan kenapa perlu selalu berhubungan..
jika tidak..hati rindu..
"kami hanya kawan"..jika benar hanya kawan,kenapa perlu risau,bimbang..
"kami hanya kwan biasa"..jika benar,kenapa ketepikan ikhtilat?
Allah..Allah..Allah..Semuanya diselindungkan dengan "kami hanya berkawan"
sedangkan diri sendiri tahu..
Bisikan sinis berkata " Jangan nak fikir complicated sangat la..kawan je pun so kenapa nak fikir sampai mcm ni..come on la"..
Iman menjawab "YA.aku harus fikir benda2 mcm ni sebab aku nak jaga hati dan iman"


***********************************************
Ya ALLAH... aku lebih suka jika hubungan ini halal..jika dia halal untuk aku..
Jika benar ini fitrah..Kau berikanlah kekuatan untuk aku menghadapinya dengan baik..
dengan cara yang diredhaiMU..
X mampu untuk menolak semua ini...

******************************************

Assalamualaikum..mesti ada yang fikir saya dah jatuh cinta kan? Ermm.. Bukan.. Ini sekadar perkongsian..
Terkadang kita tak sedar semua ni..Kalau berkawan tapi tak melibatkan perasaan .. itu no hal..tapi jaga batasnya...Tapi yg berkawan dan melibatkan perasaan ni mcm mana plk? Ermmm.. bagi saya no hal juga...cuma jagalah hati , diri , dan batas batasnya..jangan sampai hanyut.. Kalau boleh jangan tunggu lama lama nanti hubungan tak terjaga..

Post ni di tujukan untuk sahabat saya juga ... InsyaAllah sama sama baiki diri..
WALLAHUA'LAM..


Older Post | Newer Post
The Disclaimer

Assalamualaikum guys nama saya Nur Lisa Hanis Handri .Mix.15.Kl,Joho,Taiping,Perak,And belanda . Twitter:HanisSaZizA .Facebook :https://www.facebook.com/nurlisahanis Abdul


Navigations!

Diary About Stuff Site


The Credits!

Template by : Hanis Hanis
Basecode by : Hanis
Full Edited : Hanis

Best View at GOOGLE CHROME!